Slabeste dupa Sarbatori!


Au trecut sarbatorile, s-a epuizat stocul de carne de miel sau de porc si ai ramas cu cateva kilograme in plus de grasime. Iti suna cunoscut? Iti doresti sa slabesti? Atunci ai ajuns unde trebuie.

Sa zicem ca tocmai ai luat pranzul si ai mancat drob de miel. Mergi la baie, te uiti in oglinda si realizezi ca arati ceva mai gras/grasa decat erai in urma cu cateva zile, inainte de inceperea sarbatorilor. Vrei sa slabesti dar nu stii cu ce sa incepi. Raspunsul este simplu! Poti incepe prin a schimba putin cateva elemente din alimentatie!

Da, este adevarat. Se poate slabi si fara exercitii, prin introducerea de fructe si legume in alimentatie. La friptura de porc adauga o salata de rosii cu castraveti si renunta la cateva felii de paine. Vei simti pe pielea ta o imbunatatire. Dar asta nu inseamna ca este suficient. In afara de grasime, mai este un factor care duce la cresterea in greutate : stresul.

Este demonstrat faptul ca o persoana stresata e predispusa la ingrasare. Exista 2 cai de a elimina stresul din viata cotidiana : exercitiul fizic si alimentatia corespunzatoare.

Sa vorbim mai intai despre alimentatie. Nu va voi tine predici in legatura cu ce trebuie sa mananci si ce nu trebuie. Atata timp cat luati un mic dejun consistent, un pranz pe masura si o cina usoara, metabolismul ar trebui sa fie accelerat pentru a arde grasimile. De asemenea, 8 ore pe noapte sunt necesare pentru a evita secretia hormonilor de stres.

In ceea ce priveste exercitiile, probabil orice antrenor de fitness v-ar recomanda sa mergeti afara si sa alergati, sa faceti antrenament cu greutati sau sa cumparati echipamente scumpe. Ei bine, secretul slabirii nu sta intr-un anumit exercitiu, intr-o sticla cu o formula miraculoasa si inovativa sau in vreun aparat scump.

Aveti nevoie doar multa determinare si 10-15 minute pe zi in care sa faceti exercitii in casa. M-ar fi simplu sa va spun sa mergeti afara sa alergati, dar stiu ca putini au timpul si motivatia necesara. Asa ca tot ce aveti de facut este sa va ridicati de pe scaun,fotoliu sau canapea, sa puneti muzica energica, de motivare si sa incepeti exercitiile.

Care exercitii? In primul rand trebuie sa va intindeti muschii foarte bine pentru a evita orice fel de accidentare. 2-3 minute de intindere ale muschilor vor imbunatati circulatia sangelui si va vor pregati pentru exercitiile care urmeaza.

Mentionez ca toate exercitiile sunt doar o sugestie, puteti incerca oricand alte variante ale lor si ordinea nu este obligatorie, atata timp cat v-ati incalzit muschii prin intindere.

1. Alergare pe loc

5-6 minute de alergare pe loc pot face minuni pentru silueta. Orice alta viarianta care sa va scoata din monotonie ( joc de glezne, ridicarea genunchilor la piept, pendularea gambelor la spate) este bine venita, deoarece organismul care nu se adapteaza la o anumita rutina arde mai multe calorii. Pentru un program zilnic, recomand cresterea timpului alocat cu 15-30 de secunde in fiecare zi.

2. Sarituri pe loc

Daca executati exercitiul in casa, incercati sa sariti pe varfuri pentru a nu deranja vecinii. Sariturile se pot executa in mai multe moduri : cu genunchii la piept, cu rotari de brate, cu fluturarea laterala a bratelor. Perioada ideala pentru inceput este de 1 minut. Cu timpul incepeti sa cresteti timpul alocat, la fel ca la celelalte exercitii.

Dupa 2 exercitii, recomand o pauza de rehidratare, care ar trebuie sa dureze 2 minute.

Dupa pauza, incepeti cu exercitii pentru principalele grupe musculare ale corpului:

3. Genuflexiuni

Nu este secret faptul ca picioarele au cel mai mare potential de dezvoltare a masei musculare de pe corpul uman. De asemenea ele ajuta la procesul de locomotie, deci au un rol crucial in viata cotidiana. Genuflexiunile ajuta la tonifierea muschilor de pe picioare, pastrarea a unei pozitii corecte a coloanei vertebrale si la tonifierea abdomenului. 10 genuflexiuni sunt suficiente pentru inceput, urmand ca in timp sa faceti progrese in ceea ce priveste numarul de repetari.

Pentru a citi mai multe despre genuflexiuni, dati click AICI.

4. Ridicari de trunchi pentru abdomen

Exercitiul este cunoscut si folosit de toata lumea. Nu il voi mai descrie, pentru informatii mai multe cititi articolul despre ABDOMEN.

5. Flotari

Stiu ca nu toata lumea poate sa faca flotari, mai ales din randul cititorilor de sex feminin. De aceea, pentru a usura exercitiul, le puteti executa cu picioarele pe podea, sprijiniti de calorifer sau canapea ( da, asa am inceput si eu) urmand ca in timp sa ajungeti sa le faceti pe genunchi si dupa pe varfurile picioarelor. Flotarile lucreaza pieptul,spatele,deltoidul frontal si tricepsul si sunt ideale in orice program de antrenament. Incepeti cu 5 repetari si avansati in timp. Daca vreti sa aflati mai multe, verificati articolul despre Piept.

Acesta este un exemplu de antrenament pentru slabit. Exercitiile prezentate de mine sunt aerobe, dar si anaerobe si sunt menite sa ofere activitatea fizica ideala pentru a da jos kilogramele in plus. Nu aveti nevoie de echipamente scumpe sau de abonamente la sali de sport, ci doar de 15 minute libere si determinare. Rezultatele nu vor veni dupa o zi sau o saptamana si aveti nevoie de alimentatie corespunzatoare si odihna suficienta, altfel toate exercitiile sunt inutile. Roma nu a fost construita peste noapte, dar cand a fost construita a devenit cea mai importanta cetate a Antichitatii🙂.

Va urez spor la lucru si astept mesajele voastre.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s