Cum sa alergi mai repede si sa sari mai mult – Interviu cu Jason Ferruggia


Urmatorul articol este o traducere a unui interviu din anul 2006,interviu acordat lui Jason Ferruggia (JF) de catre Craig Ballantyne (CB):

CB : La ce ar trebui sportivii sa lucreze cel mai mult?

JF : Majoritatea sportivilor sunt prea slabi. Nu imi pasa ce sport practica si la ce nivel il practica, dar ar trebui sa puna accent mai mare pe forta. Parerea mea este ca daca atletii ar pune accent mai mare pe antrenamentele de forta, si-ar imbunatati cu mult performantele.  Nu incerc sub nicio forma sa neg importanta tehnicii de alergare, flexibilitatii, agilitatii si a tuturor lucrurilor de aceasta natura, dar nimic altceva nu ar putea sa ii ajute pe practicantii de sport sa devina mai buni decat antrenamentul de forta.

Prin cresterea fortei, se dezvolta viteza de deplasare liniara si laterala, detenta si se previn foarte multe accidentari care pot sa apara.

CB : Cum ar trebui sa se antreneze sportivii incepatori pentru a deveni mai rapizi?

JF : Ei bine, orice piramida se construieste de la baza si are nevoie de toate elementele pentru consolidare. Totusi eu sustin ideea de combinare a antrenamentului de viteza, tehnica si flexibilitate cu cel de forta.

Cu toti copii cu care am lucrat am incercat sa pun accent pe tehnica pura, alimentata de diversitatea antrenamentului. Orice s-ar spune, un sportiv are nevoie de toate calitatile atletice pentru a fi intotdeauna un castigator. De asemenea nu trebuie uitat faptul ca oricine trebuie motivat pentru a ajunge in varf. Copiii sunt relativ usor de motivat, pentru ca sunt foarte competitivi. Atata timp cat au putina distractie la antrenamente, iau totul ca pe o joaca si executa totul temeinic. In general adultii sunt mai incapatanati, dar daca vor sa isi atinga un scop, sunt constienti ca trebuie sa asculte de antrenor.

CB : Care sunt exercitiile de forta cele mai recomandate pentru a alerga mai repede si a sari mai mult?

JF : Exercitiile izolate! Desigur ca glumesc. Nu recomand nimanui sa execute aceste exercitii. Un sportiv trebuie sa se miste in spatiu, nu sa stea fix pe banca unui aparat si sa execute miscari mecanice. Recomand in schimb toate tipurile de genuflexiuni si fandari, flotarile, tractiunile. Absolut tot ce se poate face cu greutatea corpului sau cu greutate suplimentara fata de cea a corpului este ideal pentru orice sportiv. Este greu sa ii conving pe unii tineri sa renunte la impinsul cu haltera si sa execute flotari cu greutate in spate sau sa inlocuiasca impinsul la presa cu genuflexiuni cu gantere sau haltera. Dar atata timp cat vrei sa fii un campion, trebuie sa te antrenezi ca unul.

CB : Care sunt cele mai des intalnite greseli pe care le fac tinerii sportivi in antrenamentele lor?

JF : Craig, vad atatea greseli in fiecare zi incat imi e greu sa ma hotarasc cu care sa incep. Exista o dezbatere de foarte mult timp si se pune problema la ce varsta copiii pot sa inceapa sa ridice greutati. Desi exista nenumarate studii stiintifice care arata ca ridicarea greutatilor nu opreste sauincetineste cresterea in inaltime, este greu sa scoti aceasta convingere din mintea oamenilor.

De asemenea una dintre cele mai mari greseli este facuta chiar de catre parinti, care incearca sa ii ‘specializeze’ pe copii si sa ii indrume intr-o singura directie. Am sustinut intotdeauna si sustin ideea de ‘sportiv complet’. Un sportiv care sa aiba toate capacitatile atletice. Poate ca bratele puternice nu te ajuta sa joci fotbal mai bine, dar iti ofera o rezistenta mai mare si o superioritate fizica. Pana la urma fotbalul este sport de contact, nu? Nu exista grupa de muschi inutile in niciun sport. Trebuie sa existe o armonie si o proportionalitate  completa in corp pentru a da 110% de fiecare data.

Versatilitatea unui sportiv este principala calitate, dupa parerea mea. Antrenati-va inteligent!

Ti-a placut articolul? Ti-a fost de ajutor? Daca da, este randul tau sa ajuti. Cu cateva clickuri puteti ajuta Blogul Sportivilor sa se extinda!

11 gânduri despre &8222;Cum sa alergi mai repede si sa sari mai mult – Interviu cu Jason Ferruggia&8221;

  1. Sergiu zice:

    Salut!
    E foarte interesant si foarte util postul tau,
    Poate o sa reusesc sa scot un timp mai scurt pe 50m decat 6.5.
    Dar am o intrebare, foarte importanta, vreau sa merg in armata, ca soldat/gradat profesionist, ce exercitii as putea sa fac pentru a trece de anumite probe cum ar fi,
    1. Aruncatul mingii medicinale, nu reusesc sa arunc nici macar 5m cu mingea de 4 kg
    2.Mers taras, nu cred ca as putea sa ma misc in timp util sa termin subproba.
    3.Catarastul pe sfoara, nu stiu cum sa urc cat mai sus.
    Daca m-ati putea ajuta, as fi recunoscator,
    Apropo, am 18 ani si 1,70, daca ma ajuta varsta si inaltimea la ceva.

  2. HIPERYONe zice:

    va rog sa ma ajutati,in legatura cu un lucru:as vrea sa stiu qm as putea sa intrec in sprint pe o distanta de aprox 100 metri din moment ce nu alerg pe varfuri(alerg pe toata talpa)pe niste colegi de scoala care nu ma lasa prea mult in urma;insa cand alerg simt un fel de sfarseala parca as fi greoi cu toate ca nu sunt deloc.Iar dak,as alerga pe varfuri i-as intrece sa nu?!

    • Blogul Sportivilor zice:

      Alergarea de viteza se executa pe pingea, si nu pe toata talpa. Ceea ce iti recomand este sa vorbesti cu profesorul tau de sport sa te invete tehnica de alergare, pentru a obtine rezultate mai bune si pentru a evita eventualele accidentari. Dupa ce stapanesti tehnica si vrei rezultate mai bune, poti incepe sa faci antrenament de forta.

    • Blogul Sportivilor zice:

      Presupun ca distanta de care vorbesti este de 50m, nu de 500m. Daca vrei sa iti imbunatatesti rezultatele, iti recomand sa iti schimbi complet modul de viata. A fi un bun sportiv nu isneamna doar a face exercitii. Alimentatia si somnul sunt chiar mult mai importante si atata timp cat o persoana mananca chipsuri, bea cola si doarme 5 ore pe noapte, rezultatele nu pot sa apara, chiar daca acea persoana face exercitii. Totusi, daca alimentatia si somnul le ai puse la punct, iti recomand sa faci genoflexiuni si sprinturi pe distante scurte. Genoflexiunile le poti face si de acasa si iti recomand sa incepi cu greutatea corpului. 2-3 serii cu numar maxim de repetari ar trebui sa fie suficiente la inceput. Cel mai probabil vei face febra musculara. Dupa ce te refaci, mergi afara sau intr-o sala si fa sprinturi pe distante scurte si daca poti sari coarda. Ia-ti o zi de pauza si dupa revino la genoflexiuni. Incearca sa faci mai multe repetari de data asta sau sa adaugi niste greutati ( un ghiozdan in spate cu cateva carti). Repeta tot procesul si incearca de fiecare data sa te autodepasesti. Vei simti rezultate inca din prima saptamana, dar ele vor aparea cel mai probabil intr-o luna. Acum nu iti pot garanta ca intr-o luna poti sa reduci timpul in care efectuezi sprintul cu o secunda intreaga. Rezultatele apar in timp.
      Daca mai ai si alte intrebari, nu ezita sa mi le pui. Iti urez mult succes si daca obtii rezultate, nu ezita sa ma anunti🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s