Alimentatia in culturism


Alimentatia de calitate este secretul atat pentru a scapa de grasime, cat si pentru dezvoltarea musculaturii. Orice sportiv ar trebui sa fie constient de importanta alimentatiei si sa aiba grija ce,cat si cum mananca.

Acest articol l-am scris pentru aceia dintre voi care mi-ati dat e-mailuri spunandu-mi ca sunteti constienti ca nu aveti o alimentatie corespunzatoare, dar programul zilnic nu va permite sa aveti mese regulate sau sanatoase. A manca 6 meniuri mici dar foarte bine echilibrate zilnic este esential pentru o intretinere si dezvoltare optima a musculaturii. Cunoscand ce sa mancati si respectand cu strictete programul, veti putea elimina grasimea corporala, va veti putea etala cele ‘6 patratele’ ale abdomenului si va veti creste masa musculara.

Pentru inceput, trebuie sa va scoateti din cap ideea ca mancarea trebuie sa fie mereu gustoasa. Jack LaLane avea o vorba : „Daca mancarea are gust bun, scuip-o!”. Sunt de acord cu aceasta ideea atata timp cat gustul foarte bun contine prea mult zahar, prea multa sare, prea multe grasimi sau arome artificiale.

Iata o sugestie de meniu zilnic pentru cei care nu au prea mult timp sa isi prepare mancarea in timpul zilei dar vor sa se mentina in forma :

7:00 AM : Ceai sau cafea si praf cu proteina dizolvat in apa ( aproximativ 100 de calorii)

Micul dejun – 8:30 AM : Fulgi de ovaz cu lapte si praf cu proteina ( 400 de calorii )

Pranz – 12:00 PM:

Felul 1 :O supa sau ciorba cu legume si  carne de pui sau vita (600-700 de calorii, 400g)

Felul 2 :Orez cu carne sau ciuperci ( 600 de calorii, 500 de grame)

Desert : Fructe si/sau batoane proteice (maxim 80 de calorii pentru un fruct si aproximativ 150 de calorii pentru batonul proteic)

Gustare inainte de cina – orele 14-18 : Amestec fructe uscate exotic ( nu voi face reclama de brand, dar sunt destule care se gasesc prin magazine – 500 de calorii) sau fructe. Cei care simt nevoia mai pot bea un shake proteic.

Cina – orele 18-20 :

Spaghete cu sos sau macaroane cu branza, cu legume ( aproximativ 450 de calorii pe portie).

Important :

1. Nu recomand sa aveti acelasi meniu zilnic. Acesta este doar un exemplu

2. In functie de numarul de calorii arse zilnic si de conditia fizica, adaptati-va alimentatia si numarul de calorii. Pentru persoanele care vor sa slabeasca recomand maxim 3000 de calorii, cu o tendinta continua de scadere a numarului de calorii zilnic.

3. Evitati dulciurile, saraturile si tot ce contine prea multe grasimi ( nu recomand consumul de carne de porc si miel)

4. Consumati legume congelate doar in eventualitatea in care nu aveti timp sa mergeti la piata sa cumparati legume proaspete. Nu sunt la fel de sanatoase si nici nu au aceeasi valoare nutritiva.

5. Gustarile dupa ora 20:00 nu sunt deloc recomandate, deoarece pot duce la insomnii si tulburari digestive. Lipsa somnului duce le secretia hormonului de stres, care reduce dezvoltarea musculara. De asemenea, nimeni nu vrea ca pe timpul noptii, organismul sa fie ocupat cu digestia si dezvoltarea musculara sa fie minima🙂

6. Alcoolul scade productia de testosteron a organismului. Culturismul si alcoolul nu fac deloc casa buna.

7. Fumatul limiteaza performantele in orice sport, deci si in culturism. Pentru rezultate mai bune, stati departe de tutun.

Ti-a placut articolul? Ti-a fost de ajutor? Daca da, este randul tau sa ajuti. Cu cateva clickuri puteti ajuta Blogul Sportivilor sa se extinda!

12 gânduri despre &8222;Alimentatia in culturism&8221;

  1. Cristi zice:

    Salut , felicitari pt blog….am aflat niste chestii misto dar totusi as mai avea o intrebare : Avand in vedere ca sunt ectomorf e problema daca sar de cele 3000 cal/zi?

    • Blogul Sportivilor zice:

      Salut!
      Ma bucur ca blogul ti-a fost de ajutor si daca vei intra cam peste o saptamana, vei observa cateva schimbari estetice. Ca pentru anul 2011🙂
      Ca ectomorf nu ar trebui sa fie asta o problema, atata timp cat depui efort fizic sau intelectual.
      Craciun Fericit!

  2. Robert zice:

    Salut, felicitari pt blog. As vrea si eu sa-mi zici daca te rog ce alimentatie sa urmez? deoarece nu pot sa urmez tot ce ai zis tu pentru ca merg la scoala si nu prea stiu cum sa fac…

    Multumesc
    Astept un raspuns

    • Blogul Sportivilor zice:

      Salut si tie! Multumesc pentru aprecieri.
      Foarte putini practicanti ai fitnessului si culturismului au suficient timp sa manance sau sa se antreneze cat si cum ar vrea. In zilele noastre, oricine este ocupat si stresat de problemele de zi cu zi. De aceea este greu ca o persoana sa respecte cu strictete alimentatia, dar nu imposibil.
      Orice specialist in nutritie le recomanda culturistilor sa manance la fiecare 2 ore. In acest articol eu nu am facut altceva decat sa dau un exemplu de meniu zilnic care sa asigure tot ceea ce ii trebuie unui sportiv pentru a creste in masa musculara.
      Acum eu nu iti pot spune cu strictete ce si cum sa mananci, dar iti recomand sa iti iei fructe la scoala. Daca fructele nu sunt suficient de consistente (si de obicei nu sunt), iti poti face sandvisuri, sau iti poti cumpara covrigi sau biscuiti de la magazinul scolii. Nu recomand dulciurile sau alimentele prea sarate.
      Exista si alternativa suplimentelor (batoane, shake-uri proteice), dar nu voi face reclama vreunei companii.
      In concluzie, exista numeroase alternative pentru a respecta regimul alimentar specific culturismului si ramane la latitudinea ta sa decizi ceea ce vrei sa mananci pentru a obtine rezultatele dorite🙂

  3. Clau zice:

    Nu ma puteam astepta la un raspuns mai bun .

    Voi recomanda blogul tau si prietenilor mei, pentru ca personal mi se pare foarte util, iar tu chiar iti dai interesul.

    Cu toate cele spuse iti urez mult noroc si abia astept urmatoarele tale posturi.
    Bafta!!!

  4. Clau zice:

    Dupa cu a zis si Florin „foarte tare blogul tau… felicitarile mele pentru ce ai pus aici”, chiar ai postat niste exercitii interesante. Eu merg la sala de o luna si am pus in practicare cateva din exercitiile postate aici, dar acolo am la indemana mai multe aparate decat haltere si gantere. Ar fi foarte bine daca ai posta mai multe exercitii cu mai multe aparate si sa dezvolti mai mult Alimentatia pentru ca aceasta este foarte importanta pentru cresterea masei musculare si pentru a duce o viata mai sanatoasa.
    Si de asemenea sa mai faci o sectiune pentru proteine (batoane,pastile etc.) care sunt mai bune si cand trebuiesc utilizate.

    • vladkostea zice:

      Ma bucur ca iti place blogul. In urmatoarele luni voi avea ceva mai mult timp liber, voi cumpara domeniul si ii voi schimba complet aspectul.
      Acum referitor la sugestiile tale:
      1. Personal nu consider ca aparatele pot inlocui miscarea libera cu o greutate. Poate ca sunt bune la inceput, dar nu le recomand pentru sportivii ceva mai avansati. Niciodata o miscare izolata nu va avea efectul miscarii in spatiu. Voi intra in detalii pe aceasta tema intr-un articol viitor
      2. Alimentatia este cel mai important aspect in orice sport si voi intra cat de curand in detalii
      3. Personal nu folosesc niciun fel de suplimente, in afara de vitaminele pe care le iau zilnic. Prefer sa imi iau toate cele necesare din alimentatie. In principiu toate ajuta la dezvoltarea masei musculare, dar NU inlocuiesc o alimentatie echilibrata

  5. Dinca_Catinel zice:

    imi placi, se cunoaste din text ca esti inca adolescent si se mai cunoaste ca ai „stofa” de publicistica. da-i inainte cu tupeu !

  6. Florin zice:

    foarte tare blogul tau… felicitarile mele pt tot ce ai pus aici!!
    chiar mi-a prins bine tot ce am gasit aici, abia am inceput sa merg si eu la sala si nu stiam exact ce trebuie sa fac mai precis.

    O sa revin cu ceva intrebari mai tarziu in legatura cu tipurile de proteine si alimentatia zilnica..
    multumesc pt tot si succes incontinuare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s