Exercitii de crestere in inaltime!


Salut!

Stiu ca a trecut ceva vreme de la ultimul articol, asa ca nu o sa va plictisesc spunandu-va cat  de ocupat am fost, ci o sa trec direct la subiect :).

Cei care ma cunoasteti in persoana stiti deja ca am 1.90m inaltime, si sunt constient ca sunt multi printre voi care nu au avut noroc de “genetic bun” de crestere in inaltime. Recent am citit o serie de articole care contrazic toate conceptiile legate de cresterea in inaltime si m-am hotarat sa impart cu voi noile mele cunostinte in domeniu, in speranta ca voi mai face cativa cititori fericiti.

Sa incepem cu lucrurile deja cunoscute. Cresterea in inaltime este coordonata de glandele de secretie endocrine. Practic acestea primesc stimuli din exterior care ajuta la formarea staturii individului. Astfel o persoana creste in functie de genetic,alimentatie, mod de viata, somn. Rareori indeplinirea numai uneia dintre conditii este suficient.


In societatea de astazi este un fapt regretabil, dar adevarat ca oamenii scunzi se confrunta cu o serie de probleme de zilnice datorita staturii.De fapt, cui ii place sa fie privit de sus?

Este un fapt dovedit ca in viata sociala, oamenii inalti au prioritate in ochii celorlalti, si femeile evita barbatii scunzi.

Totusi studii stiintifice recente au dovedit ca o persoana poate creste in inaltime chiar si la cativa ani de la oprirea cresterii din adolescenta. Cresterea se poate realiza atat prin reinceperea producerii de HCU ( hormon de crestere umana), dar si prin imbunatatirea posturii, care poate oferi chiar si 3 cm!

Acum sa trecem peste partea teoretica si sa va prezint exercitiile mult asteptate.

A. Exercitii pentru abdomen care ajuta la cresterea in inaltime

1. Ridicari de picioare la 90 de grade din pozitia culcat

Acest exercitiu lucreaza muschii abdomenului inferior, dar realizeaza si o intindere a muschilor abdominali si lombari, ajutand la imbunatatirea posturii si la o potentiala crestere in inaltime. Un singur exercitiu nu face minuni, dar prin combinarea tuturor exercitiilor care urmeaza, vezi putea obtine rezultate. O alta varianta este ridicarea genunchilor la piept avand piciorul flexat la 45 de grade ca in imaginea de mai jos.

Partea cea mai importanta a exercitiului este faza a doua, cand picioarele sunt coborate. Aceasta parte trebuie executata lent, in timp ce expirati controlat. Daca incepeti un program de crestere in inaltime, recomand 2 serii a cate 15 repetari ale acestui exercitiu.

2. Ridicari de trunchi pe diagonala

Exercitiul lucreaza muschii intercostali si abdominalii oblici, dar intareste si lombarii. Odata cu trunchiul, se ridica si piciorul corespunzator partii de flexie a trunchiului, ca in imagine. Pentru rezultate optime, recomand 15 repetari pe fiecare parte (30 in total) pentru 2 sau 3 serii.

B. Exercitii pentru spate care ajuta la cresterea in inaltime

1. Intinderea in fata din pozitia sezand

Exercitiul este specific Yoga, dar ajuta la intinderea muschilor spatelui. Din pozitia sezand se intind bratele pana cand va prindeti mainile de glezne sau de picioare ca in imagine. Se mentine pozitia 5-10 secunde, dupa care se relaxeaza alte 5 secunde. Recomand 10 repetari si o singura serie.

2. Aplecarea pe spate

Acest exercitiu realizeaza o extensie a abdominalilor ce ajuta la cresterea in inaltime si intareste lombarii. Totusi nu incercati sa indoiti prea mult spatele daca nu aveti mobilitatea necesara. Toate la timpul lor :). Recomand 7-8 repetari in 2 serii.

3. Extensia lombarilor

Acest exercitiu este probabil cunoscut de toata lumea. Pozitia de pornire este culcat pe burta, cu palmele pe podea. Se realizeaza extensia cu ajutorul palmelor, dar se tin bratele intinse pe toata perioada executiei. 2 serii a cate 10 repetari ar trebui sa fie suficiente pentru a stimula dezvoltarea in zona lombara si pentru a imbunatati postura prin tonifierea musculaturii.

4. Podul

In orice variatie a sa, podul este un exercitiu care chiar ajuta la cresterea in inaltime. Cu totii l-am detestat la orele de sport, dar eficienta sa este dovedita. Atentie insa : cei care au mobilitate limitata se pot accidenta foarte usor. Executati miscarea lent, fara sa va fortati. Cei care dispun de mobilitate deosebita il pot executa din pozitia stand. Pentru ceilalti, pozitia culcat este cea mai potrivita.  5 repetari ale acestui exercitiu sunt mai mult decat suficiente.

C. Alte exercitii care ajuta la cresterea in inaltime

1. Intinderea musculaturii

Orice exercitiu de intindere poate stimula cresterea. Unii medici specialisti recomanda chiar indivizilor care vor sa creasca in inaltime sa se intinda in pat 2-3 minute inainte de culcare si dimineata, dupa trezirea din somn. De asemenea, in orice moment al zilei este recomandat sa va ridicati de la biroul de lucru si sa va intindeti musculatura cu cateva miscari simple invatate la ora de educatie fizica.

2. Practicarea unui sport

Nu este deloc secret faptul ca sportivii beneficiaza de un avantaj major in dezvoltarea musculaturii si cresterea in inaltime. Desigur, nu fiecare sport ajuta la cresterea in inaltime ( halterele nu ajuta deloc, ci dimpotriva), dar orice implica alergare si folosirea a cat mai multor grupe de muschi ar trebui sa isi aduca o contributie majora. Sporturile cele mai ‘eficiente’ in acest scop sunt baschetul, handbalul si voleiul.

Totusi cine isi doreste cu adevarat sa mai obtina cativa centimetrii ar trebui sa practice de cel putin 2 ori pe saptamana urmatoarele activitati : alergare, saritul corzii, inot, mers pe bicicleta sau sa practice un sport care sa includa una sau mai multe din activitatile mentionate.

D. Alimentatia pentru cresterea in inaltime

Cresterea in inaltime presupune lungirea oaselor si a ligamentelor, si pentru aceasta organismul are nevoie de calciu. Recomand oricui sa bea zilnic 2-3 pahare de lapte si sa ia suplimente de vitamina D.

Si pe timpul verii, razele violete ale soarelui din intervalul de ore 7-11 este benefic pentru fixarea calciului in oase. Desigur, in afara de calciu organismul mai are nevoie si de vitamine si minerale, pe care le puteti obtine printr-un regim alcatuit din fructe si legume. Suplimentarea alimentatiei prin comprimate cu vitamine este benefica, dar nu inlocuieste sub nicio forma hrana propriu-zisa.

Cresterea in inaltime este un proces complex, care poate dura. Pana in varsta de 21 de ani, procesul se poate realiza atat la fete cat si la baieti, chiar daca asa-zisa ‘crestere genetica’ s-a terminat. Rezultatele nu sunt garantate, ele fiind direct proportionale cu geneticul, activitatea fizica si alimentatia fiecarui individ. Intr-adevar, exista si exceptii de crestere tarzie, dupa varsta de 21 de ani, dar cazurile sunt foarte rare. Totusi eu consider ca merita sa incercati pe o perioada de 3 luni exercitiile si dieta, rezultatele fiind in mod evident permanente. Mult succes!

279 thoughts on “Exercitii de crestere in inaltime!

  1. fac exercitiile acestea dar daca ma duc la sala sa fac muschi la maini , si o sa trag tare de gantere nu o sa mai cresc in inaltime o sa mio afecteze la varsta de 14 ani? te rog vreau un raspuns!

  2. sasa199900@mail.ru says:

    eu am 15 ani fara 2 luni si am inaltimea de 1,54 cum credeti pot sa cresc macar inca 20 cm,pina la21 ani- ma ocup cu fotbalul, fac exercitii fizice dar nici de cum nu ma pot inalta,-adica inaltarea este lenta.cind aveam14ani aveam1,45 si mam inaltat timp de un an 8-9 cm

  3. Igor says:

    Salut am 16 ani si inaltimea mea este de 1,74 m pentru mine asta este cam putin deaoarece multi baieti de virsta mea sau chiar mai mici la un an sunt mai nanti ca mine si ei nu au parinti asa nanti dar ei cresc foarte repede iar eu nu….la 15 ani aveam 1.71 m timp de un an am crescut doar 3 cm….ma antrenez cu exercitii de culturism fac exercitii cu greutati destul de mari gantere intre 10-15 kg si cu haltera de 60kg…dar nu prea cred ca exercitiile de culturims pot sa incetineze cresterea. insa cum credeti voi? Si daca voi face exercitiile de crestere si de culturims este o sansa ca sa cresc pina la 1,85? sau macar 1,82 asta pina cind o sa mi se termine cresteare pina la 20 ani.

    • Igor says:

      in inaltime vei mai creste asta este normal….daca inca nu ai avut cresterea brusca in inaltime vei creste foarte mult…insa daca ai avut cresterea rapida vei creste mai lent dar tot o sa fii inalt…practica sport ca baschetul sau voleiul, daca nu doresti fa exercitii de crestere si pan la 1,75-1,80 vei ajunge fara prea multe probleme

  4. Salut! Vreau sa va intreb! Eu am 15 ani si am 1.63! Mama are 1.58 iar tata 1.76! Vreau sa va intreb am sanse sa ajung pana la 1.80! Ce exercitii sa fac? Nu prea mananc paine! In ultimele 4 luni m-am inaltat cu 5 cm! O parere va rog!

    • Igor says:

      nustiu daca vei ajunge la 1,80 dar pan la 1,72 dupa formula ar trebui sa ajungi. Dar oricum iti urez succes…. daca in 4 luni ai crescut cu 5 cm inseamna ca ai sanse sa ajungi la 1,80. Eu am 16 ani si am 1,74m nustiu daca o sa ajung la 1.80 macar tata are 1.82 mama 1.55. dupa formula mi-am atins inaltimea genetica dar o sa astept si o sa vad.

  5. Nikolai says:

    salut am 12 ami 1.52 ma apuc de baschet si joc si in timpul liber mai mereu baschet si fac ex de pe fit 4 sport
    daca fac si astea de la tine la varsta de 20 ani o sa existe o sansa sa am 1.90(1.95)?
    o sa vreau sa fiu jucator de baschet

    • Igor says:

      salut! nu este inca timpul sa-ti faci griji pentru inaltimea ta….eu la fix 12 ani adica 4 ani in urma aveam 1.47 iar prietenul meu la 12 ani avea 1.44 si acum la 16 ani eu am 1,74 iar el are 1,73 pentru noi cam este putin dar macar atat avem…daca vei juca baschet si vei face si inca exercitii vei fi gigantic….ai toate sansele sa cresti 1,90 la 20 ani….daca parintii tai sunt tot inalti ai foarte mari sanse

  6. DaniK says:

    Buna,am o intrebare,daca fac aceste EXercitii dimineata si seara timp de 3-4sapt,cit voi creste?am 12 ani …si nu prea sunt inalt,si as vrea sa stiu

  7. Alin says:

    Salut..Am 18 ani fara doua luni…:D si am inaltimea de 1 70..si ma gandeam sa mi injectez niste HORMONI de crestere..ce zici afecteaza la ceva ? :D

    • Igor says:

      de ce sa-ti injectezi hormoni? 1,70 este destul de inalt as zice ca este o inaltime medie pan la 20-21 ani ai sanse sa mai cresti pan la 1.73-1,75 si asta este inaltimea medie pentru barbati…

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s